Jak zhackować samochód korzystając z TPMS.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojciesze
    Drive
    • 2010
    • 51

    Jak zhackować samochód korzystając z TPMS.

    Polecam e-deklaracje. Wczoraj wypełniłem - 15min roboty - i po zawodach. Tylko czekać na zwrot :lol:
  • kropeck
    RS
    • 2009
    • 2319
    • Octavia II (1Z3)
    • BLF 1.6 FSI 115 KM

    #2
    Jak zhackować samochód korzystając z TPMS.

    Artykuł z http://hacking.pl/pl/news-16075-Jak_..._samochod.html

    Rutgers University oraz University of South Carolina opublikowały niedawno raport, którego wyniki są zastraszające.

    Autorzy raportu ujawnili, iż system elektroniczny samochodów wyposażonych w bezprzewodowe czujniki pomiaru ciśnienia opon TPMS (tire pressure monitoring system) może paść ofiarą włamania.

    Opublikowane w dokumencie “Security and Privacy Vulnerabilities of In-Car Wireless Networks: A Tire Pressure Monitoring System Case Study” informacje nie są teoretyczne - naukowcom udało się w ten sposób włamać i przesyłać sygnały do ECU (Engine Control Unit).

    W ten sposób możliwe jest przesyłanie różnego rodzaju danych, które moga zmylić system elektroncizny kontrolujący pracą samochodu. Aż strach pomyśleć, co mogłoby się stać, gdyby do awarii tego systemu doszło podczas szybkiej jazdy.
    Znalazłem ten dokument. Jest do pobrania ze strony: http://ftp.cse.sc.edu/reports/drafts/2010-002-tpms.pdf

    Dla ludzi, którzy nie są geekami - dokument ma 16 stron technicznego angielskiego ;-) jeśli ktoś nie lubi super ambitnych wyzwań - nie warto się porywać na ten dokument :-)
    Pozdrawiam,
    Michał

    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      kropeck, super tylko trzeba pamietać, że tam większośc aut poprzez GPS jest połaczona z operatorem i mozna zdalnie uruchomić lub zablokować auto
      ten temat nas w Polsce jeszcze długo nie będzie dotyczył
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • arekban
        Ambiente
        • 2010
        • 208

        #4
        Fajny uniwersytecki eksperyment i nic więcej.
        Pewnie dotyczy to jednej konkretnej amerykańskiej marki stosującej jakieś konkretne rozwiązanie TMPS bazujące na radiowej komunikacji z czujnikami.
        Amerykanie za miesiąć załatają dziurę i będzie po problemie. Inaczej zaczęły by się milionowe odszkodowania Taki kraj...

        O skodę nie ma się co obawiać. Nie stosuje się takich wynalazków mimo stosowania tego samego oznaczenia - TMPS.

        Technika zabezpieczeń i ich omijania idzie do przodu... Podam przykład - Jeszcze 2 lata temu miałem problem z dorobieniem kluczyka do modelu Toyoty produkowanego od 2007 roku. Dziś starszy Pan "kluczykarz" potrafi już skopiować immobiliser w 15 sekund ... z wykorzystaniem mocy obliczeniowej kilkunastu serwerów z którymi łączy sie za pomocą magicznej maszynki przez internet. A zamiast przejmować się eksperymentem z TMPS warto być świadomym, że oddając komus kluczyk od naszego auta może on spokojnie stać sie posiadaczem jego kopii...

        Niestety takie rzeczy będą się zdarzać coraz częściej jeśli tylko nasz samochód będzie wyposażony w coraz bardziej wymyślne systemy, szczególnie komunikujące sie drogą radiową. Na pocieszenie - pewnie za 5 lat - będą dostępne systemy antywirusowe dla naszych pojazdów ... dziś na komórki już są....

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1085
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Prawda jest taka, że od tysiącleci, najskuteczniejszym zabezpieczeniem jest podparcie drzwi kołkiem od wewnątrz. Nikt takiego zabezpieczenia nie pokona (bez zniszczenia dzwi, oczywiście). Jeżeli ktoś chce być wygodny, planuje zabezpieczenie w ten sposób, że sobie tylko znanym sposobem potrafi usunąć ten "kołek", i może wejść do środka. Taki sposób usunięcia, to nic innego tylko "klucz". I tu jest pole do popisu dla wszelkiego typu "kombinatorów", bo zawsze rozszyfrują każdy klucz. Niema takiego klucza, którego nie można rozszyfrować. Jedyny i w miarę skuteczny sposób, to ukrycie miejsca z którego można ten kołek odsunąć, a samo zabezpieczenie może być bardzo proste.
          Stąd, moim zdaniem, szczególnie w samochodach, najskuteczniejsze są wszelkiego rodzaju ukryte przyciski, montowane indywidualne, na własną rękę. Producent samochodu nie może montować tego typu zabezpieczenia, gdyż natychmiast byłoby znane na całym świecie, i dla tego musi stosować super skomplikowane klucze, elektroniczne lub mechaniczne.

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            Zamieszczone przez Marian 2
            od tysiącleci, najskuteczniejszym zabezpieczeniem jest podparcie drzwi kołkiem od wewnątrz

            Marian 2,
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • kropeck
              RS
              • 2009
              • 2319
              • Octavia II (1Z3)
              • BLF 1.6 FSI 115 KM

              #7
              Marian 2,

              DAAAAAAAAAAAWNO nikt mnie tak na forum nie rozbawił
              Pozdrawiam,
              Michał

              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

              Komentarz

              Pracuję...